Hallo Wereld - Internet 2

Vrij onverwacht blijkt mijn internetprobleem toch erger en moeilijker dan gedacht. Even wil ik u het volgende in herinnering herhalen: ik kan heel weinig nu. Geen internet, geen televisie, geen vaste telefoon. Gelukkig zit op mijn mobiel 4G, maar dat is bijna op (omdat ik dat normaal gesproken niet nodig heb, heb ik een beperkt abonnement). Het is erg stil hier. Werken op de telefoonlijn was ik van plan, maar dat lukt niet. Tja, een excuus om niet te werken! Gelukkig is Balou hier. Hij doet vreemd aan als het internet niet werkt. 

Er is wel een beetje een voordeel: ik kan wel gebeld worden, want mijn mobiel is nog niet leeg... Maar dat is maar beperkte positiviteit. In de comments leidde dit tot de terechte conclusie: "Zo zie je maar hoe we geleefd worden door al die elektronica." Jean-Luc heeft een overschot van gelijk!

Maar even verder over mijn armtierige pogingen om de boel weer geregeld te krijgen. Dat proces leidde onverwijld weer naar mijn 4G op de gsm. Even opzoeken wat het telefoonnummer van Proximus klantenservice was. En dan bellen… Een nieuwe wereld gaat voor je open! 

Een dame, computergestuurd, leidt je door het telefoonproces heen om je bij de juiste persoon uit te laten komen om je probleem te kunnen tackelen. Nou ja, leiden door het proces… je verwacht dat dat gebeurt in het Nederlands of Vlaams. Treur niet: de voertaal is daar louter en alleen Engels. Dus gezien mijn handigheid met mijn Android en toch wel nalatende kennis van de Engelse taal, was ik verplicht het proces enkele keren te doorlopen. En dan komt de verlossing!

Je zoektocht naar de oplossing wordt beloond omdat een consultant je aan de andere kant te woord staat. Haar stem was bijna duidelijk. Met een zwaar accent (waarschijnlijk Oost-Europees) stond deze dame mij te woord. Ze vroeg mij welke handelingen ik al had verricht. Gestileerd en in een notendop probeerde ik haar op de hoogte te brengen van al mijn wederwaardigheden. Tot slot van haar opgebouwde analyse liet ze mij de stroomkabel van de modem in een ander stopcontact steken. Een beetje zoeken naar een vrij stopcontact, maar waar een wil is, is een weg... en in dit geval dus een vrij stopcontact.

Echter, de modem bleef stug doods. En ook de dame concludeerde na enkele minuten (het lijkt altijd langer) dat de modem waarschijnlijk kapot was. Goh, wat een nieuwtje... En u raadt het al (ik wil niet cynisch overkomen): vrijdag zou men al een monteur kunnen sturen.

Na enig aandringen met de duidelijke vermelding dat het dan beter was om mijn abonnement direct te beëindigen, werd het morgen, donderdag. Na een aanvullende zeurpartij van mijn kant, waarbij ik de noodzaak van bereikbaarheid in verband met mijn ziekte gebruikte, kwam een volgend voorstel: vanmiddag! Doordat ze tussen 13 en 18 een monteur sturen, is mijn humeur weer genormaliseerd. Dus we zien straks wel verder...

Zo, dat was mijn avontuur in de wereld van de klantenservice! Wie had gedacht dat het een comedyshow zou zijn? Houd je internetverbinding in de gaten, het kan zomaar de volgende zijn die in de problemen komt!

Popular posts from this blog

Pi Network - uitleg

Bom Dia, Rio- De Strijd van de Zonsopgang

Hallo Wereld - Opname