Hallo Wereld - Carrefour Belgium Customer Care
Een tijdje geleden deed ik een bestelling bij Carrefour, iets dat ik vaker doe en meestal zonder al te veel problemen. Maar deze keer was het anders. Laat me de situatie schetsen: de bestelling zou geleverd worden vanuit Herstal, in Wallonië, naar de regio's Riemst, Bilzen en Hoeselt. U voelt het al aankomen, nietwaar? De Franstalige bezorgers spraken geen Nederlands, en mijn Frans is ook niet om over naar huis te schrijven. Dit leidde tot de nodige hilarische momenten.
Ik had een uitgebreide bestelling geplaatst via hun online platform. Toen begon de drama... Bij de levering ontbrak een deel van mijn bestelling, maar het bedrag op de rekening was nog steeds hetzelfde. Probeer maar eens een punt te maken in het Frans tegen iemand die al haast heeft om andere leveringen te doen. In mijn naïviteit dacht ik dat de klantenservice via WhatsApp een snelle oplossing zou bieden.
Hier is een stukje van ons ‘gesprek’:
**19 februari 2025**
“Goedendag, ik heb de psychik zero blikjes op 19 februari niet ontvangen, maar ze zijn wel berekend. Hiertegen maak ik uitdrukkelijk bezwaar.”
*Automatisch antwoord:* "Bonjour! Ceci est un message automatique..."
*Ik dacht:* “Oh nee, hier gaan we weer…”
Na een paar dagen zonder oplossing besloot ik om het wat serieuzer aan te pakken. Maar toen ik vroeg om een kopie van de afleverbon, was ik die blijkbaar kwijt. En dat terwijl ik alle andere bonnen nog heb! “Het is stuitend dat er zoveel moeilijkheden opgeworpen worden,” schreef ik. “Het is nu al maart, en ik heb nog steeds niets gehoord!”
Ik begon me af te vragen of Carrefour nog wel waarde hecht aan hun klanten. Ik overwoog zelfs een recensie te schrijven op mijn blog. Een simpele oplossing zou zijn: lever de blikjes alsnog zonder extra kosten. Maar de reacties bleven uit.
Dus, lieve lezers, my dear followers: denk goed na voordat je bestellingen plaatst. Mijn ervaring met Carrefour Belgium Customer Care via WhatsApp was ronduit teleurstellend. Het lijkt wel of de duurloop nóg duurder wordt, en de consument het slachtoffer is van een dienst die niet in staat is om zijn beloftes na te komen.
Laten we hopen dat Carrefour snel leert van deze ervaringen. Want met zo’n klantenservice, wie weet waar we eindigen!